Výběrová řízení v nákupu s cílem optimalizovat nákupní ceny
ČINNOSTI:
Řízení nákupu – analýza ABC (Paretova analýza)
Definování zodpovědnosti (za materiál, zboží, kooperace..)
Vyhodnocování odchylek v nákupu dle zodpovědností
Volba strategických dodavatelů
Hodnocení dodavatelů a jejich bonita
Optimalizace stavu zásob, plynulý tok kvalitního materiálu
Tlak na vysokou kvalitu (audit dodavatele, efektivní kontrola jakosti přímo dodavatelem, záruky u vybraných dodavatelů a zajištění kompenzace náhrady škod způsobených porušením smlouvy ze strany dodavatele) a nízké nákupní ceny
Vyjednání trvale výhodných podmínek za pomoci objemu a vyjednávací síly skupiny
Dohodnout systém ročních bonusů a slev
Nepřímé snížení ceny pomoci vyjednání lepších dodacích podmínek (eliminace vlastních přepravních nákladů, outsourcing logistiky, zavedení kanbanu)
Snížení počtu dodavatelů (firmy mají nákupní odlišnosti, jiné kapacity, jiné marže)
ETAPY PROJEKTU:
Identifikace kategorií s potenciálem k úsporám
Selekce a sdružování nákupních položek
Zpracování poptávky a výběrového řízení
Vyhledání a oslovení okruhu dodavatelů
Optimalizace a zadání nákupních podmínek (splatnost, konsignační sklad, minimální zásoba u dodavatele atd. u klíčových nákupních komodit)
Směrování právního servisu
Výběr relevantních dodavatelů
Realizace e-aukcí, výběrových řízení, přímého oslovení s cílem dosažení optimální nákupní ceny
Případné hledání logistického dodavatele
Vyhodnocení přínosů opatření
Vytvoření metodiky nákupního controllingu pro tvorbu analýz a interpretace jejich výsledků včetně určení klíčových KPI´s